W tym roku szkolnym uczniowie klas trzecich w SP Kłaj realizowali Ogólnopolski Projekt Edukacyjny Zabawa sztuką”. Głównym celem tego projektu było propagowanie sztuki w korelacji z kompetencjami kluczowymi.
W ramach projektu zostały zrealizowane następujące zadania:
1. „Festiwal Twórczości” – od niewielkiej kropki wszystko się zaczyna- obchody
Międzynarodowego Dnia Kropki. Uczniowie poznali historię małej Vashti, która rozwinęła skrzydła dzięki stworzeniu pomysłowych kompozycji z wykorzystaniem kropek. Tego dnia dzieci miały okazję wykonać liczne zadania takie jak: tworzenie kreatywnych obrazków, kodowanie, wykonanie prac plastycznych metodą pointylizmu.
2. „Kolorowe kredki” – zorganizowanie akcji charytatywno-ekologicznej. Zebrano prawie 10 kg kredek, piórników i innych materiałów papierniczych. Używane kredki zostały zatemperowane i posegregowane kolorami, a następnie trafiły do szkół przyszpitalnych.
3. „Drzewo życia” – z okazji Dnia Drzewa (10.10.2021) odbyły się zajęcia w plenerze zainspirowane obrazem Gustava Klimta. Uczniowie stworzyli dzieło niemalowane z użyciem darów jesieni.
4. „Kartonowy zamek” –zamki średniowieczne wykonane zostały z materiałów odpadowych np. kartonów, resztek papieru itp. Uczniowie mieli okazję utrwalić takie pojęcia jak dziedziniec, fosa, most zwodzony itp.
5. „Sudoku z Władysławem Ślewińskim”. Uczniowie uzupełniali diagram obrazami malarza, następnie przeszli na cyfry, a ostatecznie na sudoku online.
6. „Obrazy malowane nożyczkami” – bądź jak Henri Matisse, piękno i harmonia przy użyciu nożyczek i kolorowego papieru/gazet. Po poznaniu twórczości artystycznej malarza, uczniowie sami spróbowali malować nożyczkami. Były to kompozycje zarówno realistyczne jak i fantastyczne.
7. „Twarzą w twarz” – czy spotkanie z Vincentem van Goghiem jest możliwe? Uczniowie z zainteresowaniem wysłuchali ciekawostek z życia malarza, zapoznali się z jego twórczością oraz wzorując się na „Słonecznikach” artysty, namalowali własne obrazy.
Realizacja tego projektu przyniosła dzieciom wiele wrażeń i radości.
Chętnie poznawali malarzy i ich dzieła, wzorując się na nich, tworzyły swoje własne. Proces ten sprawiał im ogromną radość, pozwolił rozwinąć twórcze myślenie, kreatywność oraz uwierzyć we własne siły.
Wychowawczynie klas trzecich