Witamy, dzisiaj jest Wednesday, 17 July 2024 r. Imieniny: Aleksego, BogdanaMartyny
RSS

Aktualności

• Thursday, 29 June 2023r. Oświata

Zielona szkoła trzecioklasistów z Kłaja

Trzecioklasiści ze Szkoły Podstawowej z Kłaja 9 pięknych, czerwcowych dni spędzili na zielonej szkole w Sianożętach. To był BAŁTYCKI RELAKS pod hasłem naj.

Aktywny wypoczynek, zabawę, walory edukacyjne i wychowawcze kryła w sobie każda zielonoszkolna atrakcja, a było ich bez liku:

• Bawiliśmy się beztrosko na plaży, zażywając bałtyckich kąpieli.
    • Spacerowaliśmy promenadą w Sianożętach biegnącą wzdłuż długiej plaży i podziwialiśmy widoki na rozciągające się morze.
    • Podczas spaceru dotarliśmy do starego, legendarnego lotniska w Bagiczu.
    • Nie zabrakło również sportowych aktywności, była piłka nożna, siatkówka, plac zabaw, siłownia.
    • Udaliśmy się do Oceanarium w Kołobrzegu, biorąc udział w ciekawej podróży do podwodnych głębin. Odwiedziliśmy wyjątkowe miejsce, pełne wspaniałych, morskich stworzeń. Wizyta tutaj to była nie tylko świetna zabawa i ale też wspaniała lekcja przyrody dla małych i dużych. Podwodny świat, który zastaliśmy za drzwiami Oceanarium, skradł nasze serca.
    • Ahoj przygodo!- bawiliśmy się wspaniale podczas Pirackiej przygody. Piraci z trzeciej klasy mieli do dyspozycji klimatyczny fort kołobrzeski z XIX w., w którym odkrywali niezwykły świat morskich przygód. W ramach przygotowanego dla nich programu wcieliliśmy się w rolę piratów i poznaliśmy ciekawe historie związane z żeglarstwem. Mieliśmy możliwość uczestniczenia w lekcjach fechtunku, konkursach ciesielskich, nauce szant czy nauce cumowania okrętów.
    • Wieczorem wróciliśmy na plażę, by podziwiać niezapomniany widok zachodzącego słońca. Wszyscy byliśmy oczarowani Morzem Bałtyckim, piękną plażą w promieniach chowającego się słońca.
    • W niedzielę wyruszyliśmy na Mszę świętą do pięknego Kościoła w Ustroniu Morskim. Jako goście zostaliśmy uhonorowani specjalnym miejscem przy ołtarzu. Nabożeństwo było bardzo uroczyste, oprawę muzyczną uświetniła Orkiestra OSP z Ustronia. Byliśmy zachwyceni.
    • Artyści piaskowi, podzieleni na grupy, mogli wyczarować własny, piaskowy świat. Przez ponad godzinę konkursu realizowali swoje projekty na najpiękniejszą budowlę z piasku. Przygotowane przez nich rzeźby prezentowały się imponująco. Kreatywność nie znała granic. Wygrane drużyny zostały nagrodzone.
    • Zwiedziliśmy Kołobrzeg. To jedno z najstarszych miast Pomorza Zachodniego, położone u ujścia rzeki Parsęty do Morza Bałtyckiego. Pani przewodnik, w sposób interesujący i bardzo atrakcyjny dla ucha opowiedziała nam o wszystkich tajemnicach, które skrywa w sobie urocze miasto, zwane nie bez kozery Perłą Bałtyku.
    • Łapaliśmy piękne nadmorskie kadry na portretowych fotografiach.
    • Był też wieczór dyskotekowy, pełen muzyki, tańca, świateł, zabawy, pięknie wystrojonych małych dam i kawalerów. Nie mogło zabraknąć również makijaży i niepowtarzalnych fryzur:)
    • Odbyliśmy wspaniałą podróż w czasie Nadmorską Koleją Wąskotorową – historyczną koleją, mającą swój początek w XIX wieku. Wycieczka rozpoczęła się w Trzęsaczu od zwiedzania Multimedialnego Muzeum na Klifie, gdzie podczas prezentacji multimedialnej w trzech odsłonach uczniowie poznali ciekawostki, związane ze specyficznym położeniem geograficznym Trzęsacza, zobaczyli ekranizację legendy o Zielenicy, córce Neptuna oraz poznali niezwykłą historię średniowiecznego kościoła na klifie. Po prezentacji uczniowie mogli zobaczyć ostatnią ocalałą ścianę kościoła na klifie. Następnie, z dworca w Trzęsaczu udaliśmy się w ekscytującą podróż kolejką wąskotorówką do Niechorza. Na miejscu zwiedziliśmy Muzeum Rybołówstwa Morskiego w Niechorzu, gdzie trzecioklasiści wzięli udział w lekcji muzealnej "Poławiacze Bursztynu". Odwiedziliśmy również piękne ekspozycje w muzealnych salach. Podczas wycieczki zdobyliśmy również niezwykłe europejskie certyfikaty potwierdzające pobyt w Trzęsaczu na 15. Południku wyznaczającym czas środkowoeuropejski.
    • Rywalizowaliśmy w indywidualnym konkursie - PLAŻOWY PICASSO - piaskowe obrazy! Co stworzyć z piasku, patyków, szyszek, muszelek i kamieni? Okazuje się, że wykorzystując dary natury, które oferuje plaża jesteśmy w stanie stworzyć prawdziwe arcydzieła. Wygrani zostali nagrodzeni.
    • Cały dzień spędziliśmy w Parku Rozrywki Dziki Zachód w Zieleniewie. Przenieśliśmy się do czasów groźnych kowbojów, dzielnych szeryfów i dzikich Indian. Na przywitane odbyło się malowanie twarzy, następnie zwiedziliśmy "miasteczko" oraz mini zoo z przewodnikami. Dzieci miały możliwość skorzystania do woli z wielu atrakcji. Dzika załoga czuwała nad tym, aby dzieci po przekroczeniu bramy wjazdowej poczuły się jak w krainie westernu i świecie Indian.
    • Aktywnie i z wielkim zaangażowaniem wzięliśmy udział w zielonoszkolnym Konkursie Plastycznym pt. "Krajobraz nadmorski - Bałtyk, nasze morze”. Za pomocą kredek ukazali piękno krajobrazu morskiego, życie w morzu, panoramę portowych miast oraz pracę ludzi morza.
    • Chłopcy i dziewczynki rywalizowali w zawodach o tytuł najlepszego sportowca zielonej szkoły. Sprawdzali się m.in. w biegach, skokach, pompkach, rzutach do kosza. Po zaciętych bojach wyłoniliśmy zwycięzców!
    • Na wszystkich zielonoszkolnych „łasuchów” czekała też typowa piknikowa atrakcja – ognisko z pieczeniem kiełbasek. Przekonaliśmy się też, że najsmaczniejsza zawsze jest pieczona i pilnowana  samodzielnie, bo każdy przypiecze sobie ją tak jak najbardziej lubi. Nie zabrakło również pianek i podpieczonego chleba. Na długo zapamiętamy tę wyjątkową “kuchnię na płomieniach” i ciepło, od którego aż piecze nos…
    • Zwiedziliśmy Muzeum Oręża Polskiego oraz Skansen Morski w Kołobrzegu. Podczas zwiedzania Muzeum Oręża Polskiego uczniowie zapoznali się z dziejami oręża oraz obejrzeli ekspozycje uzbrojenia z różnych epok. Na długo zapamiętamy również wizytę Kołobrzeskim Skansenie Morskim. Nie jest to typowe muzeum pełne zamkniętych gablotek ze skarbami dawnych czasów, lecz miejsce, gdzie można zwiedzić dwa ogromne, pełnowymiarowe, wyslipowane okręty, czyli stojące obecnie na lądzie.
    • Nieopisanych wrażeń dostarczył nam punkt widokowy na Latarni Morskiej w Kołobrzegu, dzięki któremu mieliśmy doskonały widok na Bałtyk. Latarnia wybudowana została z czerwonej cegły, tuż przy nadmorskiej plaży, na dawnym forcie. Dzięki opowieści pani przewodnik wiemy, że latarnie morskie mają wielkie znaczenie i wyjątkowy urok, mimo, że w dzisiejszych czasach często zastępowane są przez komputery. Wieże rzucające nocą snopy światła rozświetlają mrok, dając na morzu nadzieję wszystkim, którzy je widzą – zarówno w dobrych, jak i złych chwilach. Światło latarni morskich jak zwiastun dobrej nadziei, albatros, jest dla żeglarzy świadectwem bliskości brzegu i bezpiecznego, zacisznego postoju przed dalszą wędrówką po morzach i oceanach.
    • Pobyt umilił nam także rejs kultowym, kołobrzeskim statkiem PIRAT. Statek „Pirat” to stylizowany dwupokładowy, dwumasztowy żaglowiec. To było spore  przeżycie dla każdego, a zwłaszcza dla tych, którzy nigdy jeszcze nie płynęli statkiem. Już samo wejście po trapie na pokład przeniosło każdego w inny wymiar… Załoga PIRATA o tym doskonale wie i czyniła wszystko, by była to jedna z piękniejszych morskich podróży.
    • Przez cały pobyt na zielonej szkole dzieci pisały dzienniki z pobytu nad morzem , by utrwalić swoje wspomnienia, przeżycia, spostrzeżenia.
    • Dbając o profilaktykę zdrowotną dzieci, kształtując ich świadomą dyscyplinę i umiejętność współdziałania w zespole został zorganizowany podczas zielonej szkoły konkurs na najczystszy pokój, pod hasłem: „Czysto, znaczy zdrowo!” Zwycięzcy otrzymali nagrody.
    • Każdy dzień miał również smak gofrów i lodów.

Wróciliśmy, a na podsumowanie ZIELONA SZKOŁA w liczbach - ile tutaj matematyki!

• 3 panie,
    • 17 dziewczynek,
    • 20 chłopców,
    • 97197 zrobionych kroków,
    • 66 kilometrów przebytych na własnych nogach,
    • 203 godziny poza własnym domem,
    • 1989 kilometrów przejechanych autobusem,
    • 1 kierowca, w porywach 2,
    • zero szarpnięć podczas jazdy i zero gwałtownego hamowania,
    • 8 konkursów,
    • 80 rozdanych nagród,
    • 11240 wypłaconej gotówki z zielonoszkolnego banku,
    • niezliczona ilość kupionych pamiątek, lodów i gofrów,
    • 25 postów udostępnionych na szkolnym Facebooku,
    • 1444 udostępnione zdjęcia,
    • tony przekopanego piasku,
    • zero kropel deszczu,
    • nieskończona ilość promieni słonecznych,
    • 2 imprezki urodzinowe,
    • zero minut spędzonych na tablecie, komputerze i telefonie,