GZEAS.020.04.2017
ZARZĄDZENIE NR 0050.14.2017
WÓJTA GMINY KŁAJ
z dnia 8 marca 2016 r.
w sprawie ogłoszenia konkursów na stanowisko dyrektora szkoły
Na podstawie art. 36a ust. 1 i 2, w związku z art. 5c pkt. 2 ustawy z dnia 7 września 1991r.
o systemie oświaty (jt. Dz. U. z 2016 r. poz. 1943 ze zm.) oraz rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 8 kwietnia 2010 r. w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznej szkoły lub publicznej placówki oraz trybu pracy komisji konkursowej (Dz. U. Nr 60, poz. 373 ze zm.) Wójt Gminy Kłaj zarządza, co następuje:
§ 1
Ogłasza się konkurs na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej w Brzeziu.
§ 2
Treść ogłoszenia stanowi załącznik do zarządzenia.
§ 3
Wykonanie zarządzenia powierza się dyrektorowi Gminnego Zespołu Ekonomiczno-Administracyjnego Szkól w Kłaju.
§ 4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załącznik do Zarządzenia Nr 0050.14.2017
Wójta Gminy Kłaj z dnia 8 marca 2017 r.
Wójt Gminy Kłaj
ogłasza konkurs na stanowisko dyrektora
Szkoły Podstawowej w Brzeziu, 32-014 Brzezie 434
1. Do konkursu może przystąpić osoba, która spełnia wymagania określone w § 1 lub § 2 lub § 10 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009 r.
w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w poszczególnych typach publicznych szkół i rodzajach publicznych placówek (Dz. U. Nr 184, poz. 1436 ze zm.).
2. Oferty osób przystępujących do konkursu powinny zawierać następujące dokumenty:
1) uzasadnienie przystąpienia do konkursu wraz z koncepcją funkcjonowania i rozwoju szkoły;
2) kopię dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość i obywatelstwo;
3) życiorys z opisem przebiegu pracy zawodowej, zawierający w szczególności informacje o stażu pracy pedagogicznej (w przypadku nauczycieli) lub stażu pracy dydaktycznej (w przypadku nauczycieli akademickich);
4) zaświadczenia lub kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego stażu pracy, o którym mowa w pkt. 3;
5) kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia, w tym dyplomu ukończenia studiów wyższych lub świadectwa ukończenia studiów podyplomowych z zakresu zarządzania lub świadectwa ukończenia kursu kwalifikacyjnego z zakresu zarządzania oświatą;
6) kopię aktu nadania stopnia nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego (w przypadku nauczycieli);
7) kopię karty oceny pracy lub oceny dorobku zawodowego (w przypadku nauczycieli i nauczycieli akademickich);
8) zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;
9) oświadczenie, że przeciwko kandydatowi nie toczy się postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub postępowanie dyscyplinarne;
10) oświadczenie, że kandydat nie był karany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela /jt. Dz. U. z 2014 r., poz.191 ze zm./(w przypadku nauczycieli) lub karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 140 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym /Dz. U. Nr 164, poz. 1365 ze zm./(w przypadku nauczycieli akademickich);
11) oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
12) oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt. 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (jt. Dz. U. z 2013 r., poz. 168 ze zm.);
13) oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz. U. z 2016 r., poz. 922 ze zm.) w celach przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora;
14) oświadczenia o dopełnieniu obowiązku, o którym mowa w art. 7ust. 1 i ust. 3a ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnieniu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2007 r., Nr 63, poz. 425 ze zm.).
3. Złożone kopie dokumentów muszą być poświadczone przez kandydata „za zgodność
z oryginałem”.
4. Na żądanie organu prowadzącego, a w przypadku niskiej jakości lub nieczytelnej kopii - na wniosek komisji konkursowej, kandydat jest zobowiązany przedstawić oryginały dokumentów, o których mowa w ust. 2 pkt. 2, 4, 5, 6 i 7.
5. Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie opisanej informacją: „Konkurs na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej w Brzeziu - dokumentacja kandydata” z podanym adresem zwrotnym, numerem telefonu kontaktowego i adresem e-mail w terminie do dnia 24 marca 2017 r., do godz. 1450 osobiście w sekretariacie Urzędu Gminy w Kłaju lub przesyłką pocztową adresowaną na Urząd Gminy w Kłaju, 32-015 Kłaj 655 (za datę wpłuwu uznaje się datę doręczenia do Urządu).
6. Konkurs zostanie przeprowadzony przez Komisję Konkursową powołaną przez Wójta Gminy Kłaj.
7. O terminie i miejscu przeprowadzenia konkursu kandydaci zostaną powiadomieni przez Przewodniczącego Komisji Konkursowej indywidualnie w terminie nie krótszym niż 7 dni przed ustalonym terminem.
8. Inne sprawy dotyczące procedury konkursowej określają przepisy ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (jt. Dz. U. z 2016 r. poz. 1943 ze zm.) oraz przepisy wykonawcze do tej ustawy.