Witamy, dzisiaj jest Tuesday, 16 July 2024 r. Imieniny: Eustachego, MarikiMirelli
RSS

Aktualności

  • Monday, 20 May 2024r. Oświata

    Wielka Liga Czytelników w SP Szarów.

    MISTRZOWIE i WICEMISTRZOWIE POLSKI w VII Ogólnopolskim Konkursie „Wielka Liga Czytelników” w Szkole Podstawowej w Szarowie

    9 maja w Szkole Podstawowej im. Świętej Jadwigi Królowej w Szarowie odbył się ostatni, finałowy etap Ogólnopolskiego Konkursu „Wielka Liga Czytelników”. Uczestniczyły w nim drużyny z trzech grup klasowych. 

    MISTRZOWIE POLSKI z klas 2-3 w składzie: Nataniel Kubicz (2a), Tadeusz Górczyński (2b) i Szymon Rerutko (3a) drużynowo pisali test on line z książki „Chatka w głębi lasu” A. Włodarkiewicz i zdobyli 157/170 punktów.

    Kolejni MISTRZOWIE POLSKI z klas 4-6 w składzie: Antoni Jarosz (4b), Filip Szczepanek (5a) i Antoni Cygal (5b) wypełniali test z książki E. Kiereś „Kwadrans. Furtka poza czas” i zdobyli 158/170 punktów.

    I VICEMISTRZ POLSKI z klas 7-8, czyli Antoni Szczepanek (7a) z braku zawodników tworzył jednoosobową drużynę. Jego lekturą były „Zielone martensy” J. Jagiełło. Antek wywalczył 147/170 punktów  - zabrakło naprawdę niewiele do mistrza Polski. Brawo dla Antka, bo pracował sam.

    Celem projektu WLC jest przede wszystkim kształtowanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci i młodzieży, a także upowszechnianie kanonu krajowej literatury młodzieżowej, co łączy się z promocją książek i czytelnictwa. Założenia przedsięwzięcia wpisują się także w treści podstawy programowej kształcenia ogólnego, w tym z zakresu rozwijania zdolności rozumienia utworów literackich oraz innych tekstów kultury, a także uwzględniają kierunki polityki oświatowej państwa na bieżący rok szkolny. Czytanie to jedna z najważniejszych umiejętności, która pozwala na wprowadzanie dziecka do świata wartości, budowanie relacji społecznych, wzmacnianie poczucia tożsamości, formowanie poczucia godności, rozwijanie umiejętności krytycznego i logicznego myślenia, rozbudzanie ciekawości poznawczej, kształtowanie postawy otwartej wobec świata, zachęcanie do samokształcenia.

    Konkurs przebiegał w trzech  etapach:

    1) Etap pierwszy szkolno - biblioteczny, w którym należało przeczytać 5 książek i wypełnić do nich  testy. Na tym etapie rodzice pomagali uczniom. 

    2) Do etapu  drugiego, czyli testu kwalifikacyjnego przystąpili uczniowie, którzy zdobyli 5 sprawności i przeczytali wskazaną przez organizatora książkę. W ten sposób zostały wyłonione drużyny do finału, a warunkiem było uzyskanie 80% punktów.  

    Uczniom GRATULUJĘ. Rodzicom DZIĘKUJĘ za motywowanie i wspieranie dzieci podczas dodatkowego przedsięwzięcia. DZIĘKUJĘ  również Paniom pracującym w komisjach, czyli Joannie Kulas – Stano i  Beacie Motoła  oraz koordynatorkom powiatowym, Paniom Kamili Polak i Anecie Strach z Gminnej Biblioteki Publicznej w Kłaju.

    Sabina Zaporowska 

Galeria