Witamy, dzisiaj jest Monday, 25 November 2024 r. Imieniny: Elżbiety, KatarzynyKlemensa
RSS

Aktualności

  • Monday, 23 June 2014r. Oświata

    The Princess On The Pea - Przedstawienie teatralne

    Współczesne założenia metodyki nauczania języków obcych dzieci w szkole podstawowej zalecają stosowanie technik teatralnych, wychodząc naprzeciw naturalnej tendencji dzieci do zabawy w odgrywanie ról. 

    Iwona Nowak 

    Szczególną ich odmianę stanowią inscenizacje, będące świetnym sposobem integracji umiejętności i wiedzy uczniów z różnych dziedzin, a nadto niosą wiele korzyści w zakresie poszerzenia ich kompetencji językowych, stanowiąc szczególną formę aktywności i ekspresji twórczej. 

    W tym roku szkolnym kółko językowo-teatralne DRAMA w Szkole Podstawowej w Kłaju wystawiło sztukę:

    THE PRINCESS ON THE PEA czyli Księżniczka na ziarnku grochu.

    Obsada:

    • Księżniczka i wróżka - Martyna  Zelewska
    • Królowa  Izabella - Wiktoria Kowal
    • Król Henry - Anna Buczek
    • Książe Harold - Bartłomiej Chojnacki
    • Księżniczka Rose - Marta Prajsnar
    • Księżniczka Carbonara - Natalia Regin
    • Księżniczka Drakulina - Katarzyna Ćwiertniak
    • Dwórki - Magdalena Kowalska, Emilia Kołodziej, Weronika Łach
    • Straż królewska - Daria Hytroś, Filip Nowak
    • Błazen królewski Jester - Małogrzata Cieślak
    • Akompaniament muzyczny - Maria Chojnacka
    • Reżyseria ,scenografia i kostiumy -Iwona Nowak –nauczyciel j. angielskiego

    Teatr w języku angielskim  stał się okazją do wzbogacenia wiadomości z zakresu kultury krajów anglojęzycznych. Umożliwia dziecku kształtowanie własnego bytu w takim stopniu, na jaki nie pozwala mu życie realne. Fantazja dziecka zostaje szeroko uaktywniona, a także jego marzenia i zainteresowania.

    Dzieci kółka językowego DRAMA w naszej szkole przejawiają dużą potrzebę zaistnienia na scenie oraz naturalną chęć do przyjmowania i odgrywania różnych ról. Moim zadaniem było dostrzec tę umiejętność i odpowiednio  ją wykorzystać w rozwijaniu i pogłębianiu kompetencji językowych.

     

     

Galeria