RSS

Aktualności

  • Monday, 27 January 2014r. Oświata

    Sprawozdanie z realizacji projektu „Filmoteka szkolna. Nowe horyzonty edukacji filmowej”.

    Od października 2013r. klasa IV z ZSO Targowisko bierze udział w projekcie „Filmoteka szkolna. Nowe horyzonty edukacji filmowej”. W jego ramach co miesiąc wraz z wychowawcą jeździ do Krakowa, aby obejrzeć film z cyklu Kino współczesne.

    Milena Świętek, kl. IV

    Na miejsce dojeżdżamy busem. Nie jest to wyjątkowo wygodny środek transportu, ale czas podróży upływa nam szybko ze względu na miłą atmosferę. Przed każdym seansem spotykamy się z gościem specjalnym, który przybliża nam jego formę i tematykę. Po ekranizacji zadaje nam różnorodne pytania. W październiku mieliśmy możliwość oglądnięcia filmu „Orps” opowiadającego o dyrygentce, która tuż przed konkursem wyrzuciła z orkiestry dziecięcej najzdolniejszych muzyków. Oni jednak nie zrezygnowali i usilnie dążyli do celu. Film podobał nam się ze względu na dzieci, które doskonale potrafiły radzić sobie w trudnych sytuacjach. W listopadzie obejrzeliśmy „Indianina”. Opowiadał on o młodym chłopcu indiańskiego pochodzenia, mieszkającym w europejskiej rodzinie. Z czasem zaczął czuć się bardzo zagubiony i postanowił dowiedzieć się czegoś o swoich korzeniach. Film porusza poważny temat, jakim jest adopcja oraz tożsamość. Natomiast w grudniu byliśmy na ekranizacji pt.: „Święta Karli”. Rodzice Karli rozwiedli się. Dziewczynka zazdrościła koleżance, która zbliżające się święta Bożego Narodzenia miała spędzić z całą rodziną. Karla podjęła decyzję o ucieczce z domu. W styczniu mieliśmy możliwość oglądnięcia filmu „Max Minski i ja”. Opowiada on o spełnianiu swoich marzeń. Dziewczynka, która woli książki niż sport postanawia za wszelką cenę dostać się do szkolnej drużyny koszykowej i wyjechać na zawody. Okazuje się, że ich patronem jest książę Luksemburga, jej idol. Film był bardzo fascynujący, ponieważ ukazywał walkę z przeciwnościami i dążenie do celu, czasem wbrew opiniom innych.

    Projekt, w którym bierzemy udział jest niezwykle pouczający i skłaniający do refleksji. Każdy film porusza inny temat, problem. Możemy identyfikować się z niektórymi postaciami i przeżywać wraz z nimi ich historie oraz  kształtować właściwe postawy. Cała klasa z niecierpliwością czeka na kolejne filmy.

     

     

Galeria