RSS

Aktualności

  • Thursday, 6 February 2014r. Oświata

    Projekty Edukacyjne Gimnazjalistów z Kłaja

    Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej gimnazjaliści realizują projekty edukacyjne. Są to działania mające na celu rozwiązanie jakiegoś problemu, odszukanie odpowiedzi na ważne pytania.

    Ewa Bułat 

    Udział w nich umożliwia uczniom rozwijanie umiejętności takich jak: współpraca w grupie, wcielanie się w różne role, gromadzenie, selekcjonowanie i przetwarzanie informacji, formułowanie wniosków, planowanie pracy, samokontrola i samoocena oraz prezentowanie wyników pracy na forum.

    We wrześniu gimnazjaliści dokonali wyboru pięciu tematów. Następnie opiekunowie przedstawili szczegółowe cele projektów i wspólnie z uczniami ustalili harmonogram działań. W prace byli zaangażowani wszyscy uczniowie klas drugich gimnazjum. 

    29 maja 2014 r. w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kłaju odbyła się publiczna prezentacja efektów wielomiesięcznej pracy.

    Jako pierwsza zaprezentowała się grupa amazonek, która pracowała nad zagadnieniem: Jaką rolę w życiu człowieka odgrywa koń?

    Dziewczęta wyczerpująco przedstawiły rolę konia w różnych dziedzinach życia (rolnictwo, jeździectwo, hipoterapia), można też było obejrzeć uprząż oraz prace plastyczne, wykonane przez uczniów, przedstawiające piękne rumaki.

    Kolejna grupa w sposób empiryczny dowiodła o istnieniu ciśnienia atmosferycznego, o jego wykorzystaniu w życiu. Wskazała też pozytywne i negatywne skutki działania ciśnienia atmosferycznego. Część doświadczalna wzbudziła zainteresowanie obserwatorów.

    Życie codzienne w Kłaju na przełomie XIX /XX wieku - to kolejny temat projektu. Prezentacja multimedialna i pokaz eksponatów przybliżył nam tradycje, obyczaje, kulturę i ważne fakty z życia mieszkańców Kłaja. Uświetnieniem tego pokazu była degustacja ciasta i chleba. 

    Gospodarstwo rolne w moim regionie – zagadnienie prezentowane przez liczną grupę gimnazjalistów. 

    Uczniowie zdiagnozowali wybrane gospodarstwa rolne w Kłaju pod kątem uwarunkowań przyrodniczych i produkcji rolnej. Opracowane wnioski z wywiadów, analizy map i materiałów źródłowych przedstawili w formie prezentacji, plakatów. Zebranych częstowali świeżymi owocami z ogrodów gospodarzy oraz zaprosili do quizu.

    Ostatnia grupa przeniosła nas w czasy średniowiecza. Moda, taniec i muzyka doczekały się rekonstrukcji. Uczennice ciekawie i barwnie przedstawiły kulturę tego okresu. Duże zainteresowanie wzbudziły stroje oraz taniec w wykonaniu gimnazjalistek.

    Wielomiesięczna praca przyniosła duże efekty. Założone cele zostały zrealizowane. Wszystkie grupy sumiennie i efektywnie pracowały. W sposób ciekawy i wyczerpujący przedstawiły wyniki swoich działań, wykazały się dociekliwością w rozwiązywaniu problemów.

    Wielomiesięczna praca gimnazjalistów została nagrodzona gromkimi brawami.

Galeria