Głównym założeniem projektu „Idź Ty lepiej Koziołeczku, szukać swego Pacanowa” jest wprowadzenie dzieci w świat literatury dziecięcej, promowanie czytelnictwa, wychowanie do wartości, kształtowanie właściwych postaw społecznych. poczucia przynależności narodowej, wzbogacanie ogólnej wiedzy o świecie.
Zadania zrealizowane w ramach projektu:
1. Zapoznanie dzieci z autorami książek o Koziołku Matołku: Kornelem Makuszyńskim i Marianem Walentynowiczem, oraz postacią Koziołka Matołka.
2. Zorganizowanie „Kącik Koziołka Matołka".
3. Przedstawienie prezentacji multimedialnej o Europejskim Centrum Bajki w Pacanowie, w której pokazaliśmy, że jest to miejsce wyjątkowe, skupiające się wokół fantazji, które nie tylko bawi, ale również uczy. Jednak ze względu na obecną sytuację epidemiologiczną decyzja o wycieczce do Pacanowa przełożona jest na przyszły rok przedszkolny.
4. Stworzenie plakatu pod tytułem: „Wszystkie drogi prowadzą do Pacanowa i Europejskiego Centrum Bajki". Ponadto w ramach tego zadania dzieci obchodziły w przedszkolu Dzień 2 Zielony – kolor przysmaku Koziołka. Ubrane w zielone ubrania, smakowały różnych rodzajów kapusty, przeprowadziły eksperymenty z farbowaniem, ale największą atrakcją w każdej grupie wiekowej było samodzielne kiszenie kapusty.
5. Zorganizowanie Akcji Charytatywnej pod hasłem: „Pomóż psiakom i kociakom".
6. Zapoznanie dzieci z położeniem na mapie i ogólną, krótką informacją na temat miasta Krakowa.
7. „W Pacanowie kozy kują"-zapoznanie dzieci ze znaczeniem tego zwrotu, z rzadkim zawodem kowala.
8. Zorganizowanie zajęć dotyczące marzeń: Czy warto takie mieć i czy warto dążyć do ich realizacji ?
9. Wykonanie pojazdu dla Koziołka Matołka.
Udział w projekcie przyniósł nam wiele korzyści, zmobilizował nas nauczycieli, do większego zwrócenia uwagi na potrzebę pokazania dawnej literatury dziecięcej tj. przybliżenie postaci Koziołka Matołka, który był postacią nieznaną naszym wychowankom, a wzbudził wiele sympatii i zaciekawienia. Ponadto zrealizowane przez nas zadania pozwoliły na współdziałanie w grupie, wzbudzenie wrażliwości, empatii, zapoznanie z nowymi i nieznanymi przedmiotami, zawodami.
Małgorzata Pietrzyk
Karolina Maślana
Katarzyna Jurkiewicz
Magdalena Gałat – koordynator projektu