RSS

Aktualności

• Monday, 5 May 2014r. Oświata

Polak, Węgier - dwa bratanki

Uczniowie klas szóstych Szkoły Podstawowej w Kłaju wyjechali na wycieczkę językową na Węgry w ramach wymiany międzynarodowej.

Iwona Nowak

Głównym celem wyjazdu była integracja z uczniami zaprzyjaźnionej szkoły w Debreczynie, popularyzacja niestandardowych metod nauczania języka angielskiego realizowanych w trakcie rocznej współpracy między szkołami oraz w trakcie naszego pobytu na Węgrzech. Innym, ważnym celem było pobudzenie zainteresowania światem, inspiracja do poznawania nowych miejsc, ludzi i kultur. 22 kwietnia, wczesnym rankiem grupa 18 uczniów wraz z opiekunami wyjechali do Hajduszoboszlo. Jadąc przez Miszkolc zwiedziliśmy unikatowe Groty Wód Termalnych zażywając kąpieli w wodach leczniczych i podziwiając ich naturalne piękno. Później grill w plenerze i punkt noclegowy- Hajduszoboszlo. Czekał na nas Mark- współorganizator, nauczyciel j.angielskiego w Szkole Podstawowej im. Gonczy w Debreczynie. Wizyta w szkole węgierskiej, po przywitaniu przez panią dyrektor, rozpoczęła się lekcjami j.angielskiego, następnie odbyliśmy wspólną wycieczkę do Zakładu Uzdatniania Wody Pitnej w Debreczynie w ramach orientacji zawodowej. Następnie w szkole czekał na nas obiad. Po posiłku zwiedziliśmy szkołę. Najbardziej podobała nam się biblioteka. Po południu wyruszyliśmy zwiedzać miasto śladami polskiej historii-Jana Pawła II, króla Władysława Warneńczyka, Józefa Bema oraz polskich poetów. Późnym popołudniem trwały zabawy integracyjne wraz z dyskoteką. W programie pobytu przewidzieliśmy również całodniową wycieczkę do Budapesztu. Oprócz wielogodzinnego zwiedzania stolicy odwiedziliśmy również Muzeum Cudów wraz z pokazem doświadczeń. To był raj dla umysłu. Jeździliśmy samochodem na kwadratowych kołach, leżeliśmy na łóżku z kolcami, strzelaliśmy powietrzem z armaty, rozwiązywaliśmy różne łamigłówki z dziedziny fizyki i matematyki. Ucztą dla oczu okazały się ekspozyty w Muzeum Marcepana. Naszą uwagę zwróciły marcepanowe kaktusy, sceny z bajek, instrumenty muzyczne, torty – giganty i postaci Michaela Jacksona i Księżnej Diany. Wszystko to apetyczne dzieła sztuki. Mieszkając w Hajduszoboszlo skorzystaliśmy z atrakcji Aqua Palace. Spędziliśmy tam cały dzień wypoczywając, kąpiąc się w różnych basenach i serfując w szkółce surfingu. 14-stu śmiałków i jeden nauczyciel podjęli się próby utrzymania na desce surfingowej. Szło nam całkiem nieźle. Na następną lekcje umówiliśmy się w Australii. Wycieczka była udana, wszystkie cele zostały zrealizowane, pogoda była zachwycająca. Uczniowie wrócili pełni wrażeń, a nawet wcale nie chcieli wracać. Zadanie współfinansowane z dotacji Gminy Kłaj.