Podsumowanie programu MEN Pilotaż programowania oraz kampanii Programowanie z eTwinning w Warszawie z udziałem 2 szkół z naszej gminy!
Wręczenie nagród autorom najciekawszych inicjatyw w pilotażu programowania, inspirujący panel z uczestnikami kampanii Programowanie z eTwinning i fascynujące warsztaty, gdzie uczono kodować nie tylko z użyciem komputera – to część atrakcji, w której wzięli udział uczestnicy warszawskiej konferencji podsumowującej Pilotaż progr4amowania Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz kampanii programu eTwinning. W spotkaniu wzięło udział ponad 160 gości z całej Polski, w tym liczni Kuratorzy Oświaty i regionalni przedstawiciele programu eTwinning. Spotkanie otworzył dyrektor generalny Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji, dr Paweł Poszytek witając zebranych gości. W dalszej części zebrani mieli możliwość wysłuchać podsumowania Pilotażu zaprezentowanego przez Rafała Lwa-Starowicza, zastępcy dyrektora departamentu podręczników, programów i Innowacji w MEN. Po prezentacji wręczono nagrody autorom najlepszych inicjatyw edukacyjnych zrealizowanych w ramach kampanii. Kampanię Programowanie z eTwinning oraz jej wyniki zaprezentował Paweł Czapliński omawiając statystyki całego przedsięwzięcia, podjęte aktywności. A o jej efektach opowiedzieli szczegółowo goście panelu dyskusyjnego i uczestniczki kampanii, które w jej ramach rozpoczęły swoją przygodę z kodowaniem: Teresa Smoleń ( Szkoła Podstawowa nr 111 im. Wojska Polskiego w Krakowie), Edyta Imos ( Zespół Szkół Ogólnokształcących Szkoła Podstawowa w Szarowie), Alicja Rozkrut (Prywatna Szkoła Podstawowa nr 105 w Warszawie), Aneta Łapszys (Szkoła Podstawowa nr 2 im. Adama Mickiewicza w Grajewie), Wiesława Mitulska (Zespół Szkoły Podstawowej i Gimnazjum im. gen. Jana Henryka Dąbrowskiego w Słupi Wielkiej), Urszula Lach ( Zespół Szkolno-Przedszkolny w Międzyrzecze). Uczestnicy konferencji mogli porozmawiać z gośćmi panelu i ich partnerkami projektowymi (Moniką Imos z Zespołu Szkół Ogólnokształcących – Szkoła Podstawowa w Kłaju i Agnieszką Chomicką-Bosy ze Szkoły Podstawowej nr 97 w Warszawie), które prezentowały swoje działania i metody na specjalnym stoisku dostępnym dla uczestników podczas pierwszego dnia spotkania. Kolejny dzień w całości poświęcony był warsztatom skupiającym się na metodach nauki kodowania na różnych etapach kształcenia i z użyciem rozmaitych narzędzi. Podczas konferencji swoją premierę miała także najnowsza publikacją Programowanie z eTwinning, w które można znaleźć m.in. opisy projektów zrealizowanych przez uczestników kampanii zawierające elementy programowania, scenariusze lekcji o kodowaniu, które można włączyć do swoich zajęć, dostosowane do wielu różnych przedmiotów.
Edyta Imos