15 września w Przedszkolu przy Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi w Grodkowicach obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Kropki - święto kreatywności, pokonywania ograniczeń oraz umacniania wiary we własne siły. Dzieci z wszystkich grup poznały historię Vashti, bohaterki "Kropki" Petera Reynoldsa. Tego dnia ubrania dzieci i personelu wzbogacone zostały akcentem kropek.
Misie po obejrzeniu filmu o Vashti, dziewczynce, która stała się symbolem twórczości zagrały w kalambury podczas, których przedstawiały swoje zdolności, szukały ukrytych w sali ,,talentów” – piłeczek, które posłużyły do przeliczania, układania rytmów, a następnie wesołej zabawy z wykorzystaniem ulubionej chusty animacyjnej. Tego dnia Misiaczki twórczo ozdabiały plastelina kropkę, która dzięki aplikacji quiver zamieniła się w kulę, a także malowały farbą na folii kropkę z której powstały ciekawe kształty. Na koniec dnia Misie wysłuchały z zaciekawieniem interaktywnego opowiadania ,,Naciśnij mnie”, którego główną bohaterką jest oczywiście kropka.
Tygryski Dzień Kropki rozpoczęły od wysłuchania opowiadania ,,Kropka” autorstwa P.H. Reynolds oraz rozmowy na jego temat. Następnie dzieci odpowiadały na pytanie ,,Co to jest talent?”, brały udział w zabawie ruchowej pt.: ,,Znajdź swoją połówkę kropki”, zabawie tropiącej: ,,Kto znajdzie więcej kropek”. Gdy znalazły kropki utrwalały umiejętność przeliczania oraz ćwiczyły orientację przestrzenną. Znalazły również czas na rozwiązywanie ,,kropkowego sudoku’’ oraz wykonanie indywidualnej pracy plastycznej (dzieci dorysowywały lub doklejały do kropek elementy według własnej inwencji). Na zakończenie dnia Tygryski próbowały swoich sił w ,,multimedialnych grach z kropkami”.
Smerfy Dzień Kropki zaczęły od szukania ukrytych w sali kropek i ich przeliczania. Następnie po krótkiej dyskusji wraz z opiekunami stworzyły plakat na którym zapisane zostały talenty dzieci z grupy ,,0” (lista okazała się być długa) oraz ,,Listę dodająca otuchy„ na której zawarte zostały komunikaty, którymi możemy udzielić wsparcia kolegom lub koleżankom, gdy brak im wiary we własne możliwości. W kolejnej części dnia dzieci brały udział w zabawach ruchowych takich jak: ,,Znikające kropki”, ,,Znajdź parę”, ,,Twister”. Na koniec dnia zadaniem dzieci było odczytanie zapisanego przez nauczyciela za pomocą kropkowego szyfru hasła.
Katarzyna Korbut