RSS

Aktualności

• Wednesday, 5 October 2022r. Oświata

Drugoklasiści z Kłaja w Ojcowskim Parku Narodowym

Korzystając z pięknej, słonecznej pogody uczniowie klas drugich SP w Kłaju wyruszyli na wyprawę do jednego z najpiękniejszych zakątków Małopolski – Ojcowskiego Parku Narodowego.

Pierwszym punktem wycieczki było zwiedzanie Jaskini Nietoperzowej w Jerzmanowicach, w której, jak sama nazwa wskazuje, możemy spodziewać się spotkania z nietoperzem i rzeczywiście co parę kroków mogliśmy je dostrzec, najpierw w z pomocą pana przewodnika, później już sami dostrzegaliśmy kolejne osobniki. Wszyscy uważnie słuchali ciekawostek opowiadanych przez przewodnika, a niektórzy zadawali mnóstwo pytań. W jaskini było ciemno i zimno, a ze sklepienia od czasu do czasu kapała nam na głowy woda. Jaskinia dwa razy stanowiła scenografię filmów fabularnych, m.in. Jerzy Hoffman nakręcił w niej scenę do filmu "Ogniem i Mieczem".

Następnie autokarem udaliśmy się do Pieskowej Skały, gdzie swoim pięknem urzekł nas renesansowy Zamek. Odtąd swoją podróż kontynuowaliśmy z przewodnikiem. Przy samym Zamku znajduje się słynna Maczuga Herkulesa – wapienny ostaniec w kształcie ogromnej maczugi. Dzięki przewodnikowi poznaliśmy piękne legendy związane z Maczugą Herkulesa. Podczas spaceru mogliśmy również podziwiać dziedziniec zamku w Pieskowej Skale, z którym jest związana piękna legenda o wierności i pomocy psa.

Kolejnym punktem naszej wycieczki były Ruiny Zamku Kazimierzowskiego w Ojcowie. Podczas podróży do Ojcowa podziwialiśmy Kapliczkę na Wodzie oraz ciągnące się wzdłuż drogi, piękne wapienne formy skalne.

Następnie udaliśmy się do Groty Łokietka. Z jaskinią związane są legendy mówiące o tym, jak Władysław Łokietek podczas rozbicia dzielnicowego schronił się w niej przed Wacławem II. Życie uratował mu pająk, który zasłonił wejście do jaskini pajęczą siecią. Przyszły król Polski spędził w tej jaskini aż 6 tygodni.

Po wyjściu z groty spacerowaliśmy Doliną Prądnika, podziwiając Bramę Krakowską, Igłę Deotymy, stawy rybne oraz „Źródło miłości”, Skałę Rękawicę i Jaskinię Ciemną.

Wycieczka do Ojcowskiego Parku Narodowego była jedną z ciekawszych, na których do tej pory byliśmy, była wspaniałą lekcją przyrody, historii, a także doskonałą okazją do lepszego poznania się i integracji.

Wychowawczynie klas drugich

Więcej zdjęć z tej wycieczki dostępna jest na oficjalnym fanpage Gminy Kłaj na Facebooku.