RSS

Aktualności

  • Monday, 5 August 2024r. Informacje

    UWAGA! Możliwość przedłużenia składania wniosku o dodatek gazowy

    UWAGA!

    W związku ze zmianami zawartymi w art. 3 pkt. 18 ustawy z dnia 07 grudnia 2023 r. o zmianie ustaw w celu wsparcia odbiorców energii elektrycznej, paliw gazowych i ciepła (Dz. U. 2023 poz. 2760) informujemy o przedłużeniu możliwości składania wniosku o dodatek gazowy.

    Wnioski dotyczące wypłaty refundacji podatku VAT za dostarczone paliwa gazowe w 2023 i 2024 roku należy składać oddzielnie za dany rok.

    Wniosek za rok 2023 lub 2024 należy złożyć do 30 września 2024 r. lub w terminie 30 dni od dnia otrzymania faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych.

    Od 1 października 2024 r. wniosek może obejmować tylko fakturę VAT, którą otrzymasz do 30 dni przed datą złożenia wniosku.

    Komu przysługuje refundacja podatku VAT?
    1. Refundacja przysługuje osobie korzystającej z ogrzewania gazowego – urządzenia grzewcze zasilane paliwami gazowymi muszą być wpisane do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB)

    2.
    Gospodarstwo domowe spełnia kryteria dochodowe:
    ·       
    gospodarstwo jednoosobowe – nie przekracza kwoty 2 100 zł
    ·        gospodarstwo wieloosobowe – nie przekracza kwoty 1 500 zł na osobę

    Kto składa wniosek?

    Wniosek składa osoba, która zawarła umowę sprzedaży paliw gazowych lub umowę kompleksową i jest odbiorcą wskazanym w fakturze VAT. Jeżeli osoba, która podpisała umowę z dostawcą gazu nie może osobiście złożyć wniosku w urzędzie:
    - może złożyć wniosek elektronicznie lub przez aplikację mobilną „mObywatel”
    - wniosek może złożyć inna osoba na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Wnioskodawcę

    Załączniki niezbędne do poprawnego złożenia wniosku:
    ·       faktura VAT dokumentująca dostarczenie paliw gazowych  (faktura z zużyciem prognozowanym nie uprawnia do otrzymania rekompensaty podatku VAT)
    ·        dowód uiszczenia zapłaty za fakturę VAT
    ·        informację o dacie otrzymania faktury i jej numer – jeśli złożysz wniosek w październiku 2024 roku lub później.

    Jeśli wniosek składasz pierwszy raz lub jeśli zmieniły się dane gospodarstwa domowego lub jego członków – podaj też informacje, które pozwolą ustalić przeciętny miesięczny dochód twojego gospodarstwa domowego w roku:

    • 2022 – jeśli wniosek złożysz w okresie od 1 sierpnia 2023 roku do 31 lipca 2024 roku,
    • 2023 – jeśli wniosek złożysz po 31 lipca 2024 roku.

    Informacje, które pozwalają ustalić przeciętny miesięczny dochód twojego gospodarstwa domowego, to:

    • łączna kwota alimentów,
    • kwota dochodu każdego członka gospodarstwa domowego, jeśli tego dochodu nie obejmuje podatek od osób fizycznych,
    • powierzchnia gospodarstwa rolnego (w hektarach), jeśli ty lub inny członek gospodarstwa domowego osiągacie dochody z gospodarstwa rolnego.

Galeria