UWAGA!
W związku ze zmianami zawartymi w art. 3 pkt. 18 ustawy z dnia 07 grudnia 2023 r. o zmianie ustaw w celu wsparcia odbiorców energii elektrycznej, paliw gazowych i ciepła (Dz. U. 2023 poz. 2760) informujemy o przedłużeniu możliwości składania wniosku o dodatek gazowy.
Wnioski dotyczące wypłaty refundacji podatku VAT za dostarczone paliwa gazowe w 2023 i 2024 roku należy składać oddzielnie za dany rok.
Wniosek za rok 2023 lub 2024 należy złożyć do 30 września 2024 r. lub w terminie 30 dni od dnia otrzymania faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych.
Od 1 października 2024 r. wniosek może obejmować tylko fakturę VAT, którą otrzymasz do 30 dni przed datą złożenia wniosku.
Komu przysługuje refundacja podatku VAT?
1. Refundacja przysługuje osobie korzystającej z ogrzewania gazowego – urządzenia grzewcze zasilane paliwami gazowymi muszą być wpisane do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB)
2. Gospodarstwo domowe spełnia kryteria dochodowe:
· gospodarstwo jednoosobowe – nie przekracza kwoty 2 100 zł
· gospodarstwo wieloosobowe – nie przekracza kwoty 1 500 zł na osobę
Kto składa wniosek?
Wniosek składa osoba, która zawarła umowę sprzedaży paliw gazowych lub umowę kompleksową i jest odbiorcą wskazanym w fakturze VAT. Jeżeli osoba, która podpisała umowę z dostawcą gazu nie może osobiście złożyć wniosku w urzędzie:
- może złożyć wniosek elektronicznie lub przez aplikację mobilną „mObywatel”
- wniosek może złożyć inna osoba na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Wnioskodawcę
Załączniki niezbędne do poprawnego złożenia wniosku:
· faktura VAT dokumentująca dostarczenie paliw gazowych (faktura z zużyciem prognozowanym nie uprawnia do otrzymania rekompensaty podatku VAT)
· dowód uiszczenia zapłaty za fakturę VAT
· informację o dacie otrzymania faktury i jej numer – jeśli złożysz wniosek w październiku 2024 roku lub później.
Jeśli wniosek składasz pierwszy raz lub jeśli zmieniły się dane gospodarstwa domowego lub jego członków – podaj też informacje, które pozwolą ustalić przeciętny miesięczny dochód twojego gospodarstwa domowego w roku:
- 2022 – jeśli wniosek złożysz w okresie od 1 sierpnia 2023 roku do 31 lipca 2024 roku,
- 2023 – jeśli wniosek złożysz po 31 lipca 2024 roku.
Informacje, które pozwalają ustalić przeciętny miesięczny dochód twojego gospodarstwa domowego, to:
- łączna kwota alimentów,
- kwota dochodu każdego członka gospodarstwa domowego, jeśli tego dochodu nie obejmuje podatek od osób fizycznych,
- powierzchnia gospodarstwa rolnego (w hektarach), jeśli ty lub inny członek gospodarstwa domowego osiągacie dochody z gospodarstwa rolnego.