RSS

Aktualności

  • Wednesday, 6 January 2021r. Informacje

    Teleplatforma Pierwszego Kontaktu - 800 137 200

    Narodowy Funduszu Zdrowia uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (TPK). Dzwoniąc pod bezpłatny numer TPK – 800 137 200 –  otrzymasz niezbędną pomoc medyczną poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych, w weekendy oraz święta. Z platformy mogą korzystać również osoby niesłyszące. Porady udzielane są w kilku językach.

    Jeden, bezpłatny numer dla całej Polski

    Teleplatforma Pierwszego Kontaktu (TPK) jest dostępna:

    • poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej, czyli:
    • od poniedziałku do piątku w godzinach od 18:00 do 8:00 następnego dnia
    • w soboty i niedziele oraz inne dni ustawowo wolne od pracy, w godzinach od 8:00 do 8:00 następnego dnia.

    Z TPK możesz skorzystać w sytuacji:

    • nagłego zachorowania, poza godzinami pracy POZ,
    • nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących stan bezpośredniego zagrożenia życia, a zastosowane środki lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy,
    • gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni POZ może znacząco niekorzystnie wpłynąć na Twój stan zdrowia.

    Kontaktując się z TPK, otrzymasz poradę

    • pielęgniarki/położnej
    • lekarską.

    w formie telekonsultacji. 

    W ramach TPK uzyskasz:

    • poradę medyczną
    • e–receptę
    • e–skierowanie
    • e–zwolnienie.

    Porady są udzielane w czterech językach:

    • polskim
    • angielskim
    • rosyjskim
    • ukraińskim.

    W ramach TP można skorzystać z wideorozmowy z tłumaczem języka migowego.

Galeria