W związku z realizacją projektu związanego z trwałą wymianą nieekologicznych urządzeń grzewczych na proekologiczne źródła ciepła oraz licznymi pytaniami mieszkańców informuję, iż właściciele, zarządcy i użytkownicy obiektów budowlanych- budynków mieszkalnych jednorodzinnych, wielorodzinnych i innych mają obowiązek sprawdzenia stanu technicznego
w szczególności instalacji gazowych oraz przewodów kominowych, wynikających z art. 61, 62 i 70 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r.- Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2015 poz. 443).
Obowiązek wykonywania kontroli okresowych w szczególności sprawdzania stanu technicznego co najmniej raz na rok polegającej na:
- Sprawdzeniu przewodów kominowych (dymowych, spalinowych i wentylacyjnych),
- Sprawdzeniu instalacji gazowej.
Powyższe kontrole powinny być przeprowadzone przez osoby posiadające odpowiednie uprawnienia budowlane w odpowiedniej specjalności, ponadto posiadające aktualny na dzień kontroli wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, potwierdzony zaświadczeniem wydanym przez tę izbę, z określonym w nim terminem ważności
Protokoły powinny zawierać precyzyjną nazwę i lokalizację obiektu, zakres i termin kontroli, dane i podpis osoby sporządzającej z dołączeniem kserokopii uprawnień.
POUCZENIE:
Art. 93 ust 8 Pb Kto nie spełnia obowiązku, o którym mowa w art. 62 ust.1 (dot. przeprowadzania powyższych kontroli) podlega karze grzywny.
Dodatkowo informuję, iż w przypadku pożaru lub zaczadzenia brak dokumentacji terminowego czyszczenia i kontroli kominów może stanowić podstawę odmowy wypłaty odszkodowania przez firmę ubezpieczeniową.
Zgodnie z zapisami umów o dofinansowanie między Gminą a Odbiorcami Końcowymi Inwestor (mieszkaniec) jest zobowiązany m.in. do dopełnienia przy realizowaniu inwestycji wszelkich wymagań formalnych wynikających z przepisów prawa. Zgodnie z umową i regulaminem Inwestor ponosi wyłączną odpowiedzialność wobec osób trzecich za wszelkie szkody powstałe w związku
z realizacją Inwestycji.
Dodatkowo informuję, iż Inwestor zobowiązany jest do utrzymania trwałości projektu w okresie 5 lat od dnia rozliczenia dofinansowania przez Gminę tj. w przypadku kontroli należy okazać dokumenty
z przeprowadzonych kontroli o których mowa wyżej.